اخیرا  گفتگویی با آقای کاندارپ بهات، مدیر عامل کمپانی زالوس وب تکنولوژی انجام گرفته است. از او درباره چالش هایی که استارت آپ های جدید در مراحل اولیه با آن مواجه می شوند پرسیده شده است.

 

 

 

آقای بهات، در این گفتگو علاوه بر این که دیدگاه های شخصیش را درباره این قضیه بیان کرد، توضیح داد که چگونه کمپانیش به این استارت آپ ها کمک می کند تا جایگاه خودشان را پیدا کنند.

در زیر، خلاصه ای از این گفتگو جذاب  را می خوانید:

 

-  آقای بهات، کمپانی زالوس وب تکنولوژی مدتی است که در این کار است و در این راه رشد زیادی کرده است. لطفا برخی از عوامل مهمی که در رشد این کمپانی اثرگذار بوده اند را بیان کنید.

خوب! عوامل زیادی به ما کمک کرده اند که به جایگاهی که امروز داریم برسیم ولی مهم ترین این عوامل، "وفاداری مشتریان" بوده است. میزان وفاداری مشتریان به ما خیلی زیاد است و ما مشتریانی وفادار داریم. برخی از مشتریان ما از سال 2003، یعنی اولین سالی که ما این کار را آغاز کرده ایم، با ما بوده اند و هنوز هم با ما هستند از آن جایی که درباره تکنولوژی صحبت می کنیم، اجازه دهید به شما بگویم که ما در زمینه تکنولوژی های مختلف کارهای زیادی انجام داده ایم.

 

-  به عقیده شما، برخی از بزرگترین چالش ها در زمینه انتقال تجارت ها به سیستم های دیجیتالی در کشور هندوستان و به طور کلی در دنیا چیست؟

خوب از آن جایی که سازمان های مختلف دارای احتیاجات مختلفی هستند، بنابراین ایجاد یک استراتژی و ت گذاری موثر برای انتقال تکنولوژی مشکل بزرگی برای بیشتر کمپانی ها می باشد. منظورم این است که اگر بخواهیم یک استراتژی را به تمام کمپانی ها ارایه کنیم، تقریبا کار غیرممکنی انجام داده ایم. بنابراین برای این که یک استراتژی قوی انتقال به دنیای دیجیتالی داشته باشیم، نیاز است که فرهنگ هرکدام از سازمان ها را به صورت تک تک بررسی کنیم و سپس بر اساس فرهنگ هرکدام از این سازمان ها مبادرت به ایجاد یک استراتژی  برای انتقال به دنیای تکنولوژی برای هرکدام از سازمان ها به صورت مجزا بکنیم. اگرچه برای انجام این کار، مدیریت هرکدام از این سازمان ها باید زمان و تلاش زیادی را به این کار اختصاص دهد. متاسفانه، همیشه مدیران در این زمینه کم کاری می کنند چون معمولا برنامه هایشان خیلی شلوغ است و وقت کمی برای این کار دارند و فکر می کنند که اگر بر روی این موضوع وقت صرف کنند، از رسیدگی کردن به مشتریانشان جا می مانند. ولی اصلا این گونه نیست.

اگر مدیران یک سازمان به قدر کافی وقت داشته باشند که به موضوع دیجیتالی کردن همه چیز اختصاص دهند، در حقیقت به مشتریانشان هم کمک بزرگی کرده اند.

 

البته مشکل بزرگ بسیاری از کمپانی ها این است که در صورتی که یک برنامه ریزی درست برای انتقال به دنیای دیجیتال هم داشته باشند؛ باز هم این که یک تیمی پیدا کنند که به قدر کافی تخصصی باشد که بتواند آن را اجرا کند، باز هم برایشان مشکل است و بنابراین معمولا نمی توانند چنین کاری را انجام دهند.

 

-به عقیده شما، کدامیک از صنعت ها می توانند بیشترین سود را از انتقال به دنیای دیجیتال داشته باشند؟

صنایع بسیاری می توانند از انتقال به دنیای دیجیتال سود ببرند. به عنوان مثال صنعت بهداشت و درمان، رسانه ها، صنایع مالی، بیمه، عمده ی، تجارت و سرویس ها و خدمات حرفه ای و محلی.

  

به نظر می رسد که سازمان شما در طراحی صفحات وب خیلی پیشرفته است. این سازمان چه ویژگی هایی دارد که توانسته به این سطح بالای تجربه در طراحی وب سایت برسد؟

مهم ترین عاملی که در این زمینه ما را از دیگران جدا می کند، استفاده از راه حل های بازاریابی انسان-محور است. ما بر روی ساخت وب سایت های فعال و مکالمه-محور متمرکز می شویم که محوریت آن را مشتریان و علاقه آن ها تشکیل داده است.

 

 آیا سازمان شما به سازمان ها و استارت آپ های جدیدی که تازه می خواهند کار را شروع کنند کمک می کند؟ آیا می توانید یک مثال در این باره به ما ارایه کنید؟

بله ما به استارت آپ های دیگر به شیوه های مختلفی کمک می رسانیم. از جمله این که ما به برخی از آن ها به صورت مالی  کمک می کنیم، به برخی دیگر با استفاده از نام کمپانیمان کمک می کنیم و از همه مهم تر این که در بعضی از موارد، کارکنان سازمان خودمان را برای آن ها می فرستیم و به این شکل آن ها می توانند از تجربیات و مهارتی که کارکنان سازمان ما در این سازمان بدست آورده اند استفاده کنند. به طور کلی این که یک استارت آپ از کارکنان یک استارت آپ دیگر استفاده کند، همواره یکی از مقرون به صرفه ترین و راحت ترین راه هایی بوده است که یک استارت آپ می توانسته به استارت آپ دیگر کمک کند.

در ضمن ما یک شبکه ای از استارت آپ های جدید تشکیل داده ایم که در آن استارت آپ ها بتوانند به استارت آپ های دیگری که نیازمند کمک هستند کمک کنند.

همچنین سازمان ما هم در صورتی که یک استارت آپ از نطر پیدا کردن ایده جدید و یا اعمال ایده جدید نیاز به کمک داشته باشد، با تمام وجود کمک می کنیم و حمایت مالی و تجهیزاتی مورد نظر را برای این استارت آپ فراهم می آوریم.

 

به عنوان مثال، استارت آپی به نام "کانگیز" بود که در زمینه تجارت الکترونیکی به کمک احتیاج داشت. به همین خاطر از سازمان ما کمک گرفت. ما هم یک تیم مجرب را مامور کردیم و به آن جا فرستادیم. تیم  ما با ایجاد وب سایت و همچنین ساختن چندین اپلیکیشن موبایل برای این استارت آپ به این استارت آپ کمک کردند تا از نظر تجارت الکترونیکی پیشرفت کند و وضعیت بهتری داشته باشد.

ما همچنین چندین راه حل برای بهتر کردن و افزایش ارتباطات با استارت آپ های دیگر در اختیار مدیران این استارت آپ قرار دادیم. بعد از مدت کوتاهی رشد این استارت اپ از نظر مالی بسیار زیاد شد و این استارت آپ توانست گوی سبقت را از بسیاری از رقبایی که تا چندی پیش از آن بسیار جلوتر بودند، برباید.


کارآفرینی استارت ,سازمان ,انتقال ,تکنولوژی ,کمپانی ,داشته ,دنیای دیجیتال ,برای انتقال ,تشکیل داده ,کارکنان سازمان ,ایده جدید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مربیهای استان WarToken عاشقانه ورزشی جت ابزار یونولیت استاندارد ماهرخانه نویسی هایم:)